Sådan finder du ejeren til en bestemt skov

Skovforeningen bliver ofte spurgt om hvem der ejer en bestemt skov. Her viser vi hvordan man nemt kan finde ejeren.

Skovforeningen bliver ofte spurgt om hvem der ejer en bestemt skov. Sådan her kan man finde ejeren:
  1. Gå ind på www.ois.dk. Brug Internet Explorer. Der arbejdes på at andre browsere også vil kunne bruges i fremtiden. OIS, den Offentlige Informationsserver, er en statslig database der samler oplysninger om ejendomme i Danmark. Oplysningerne stammer fra en række landsregistre der ejes og vedligeholdes af kommunerne, regionerne og staten.
  2. Du har nu to muligheder:
    a. Enten zoom ind på kortet til du ser den skov som du ønsker ejerens navn på. Venstreklik på skoven.
    b. Eller indtast kommunenavn og adresse på skoven.
  3. På skærmen kommer spørgsmålet: ”Ønsker du ejendommen xxxxx vist i OIS?”. Tryk ”OK”
  4. Oplysningerne vises, ofte med både navn og adresse på ejeren. Et telefonnummer kan man ofte finde via fx www.krak.dk