Dansk Skovforening har ansat ny direktør

Den 2. februar 2022 kan Dansk Skovforening byde velkommen til Anders Frandsen som ny direktør.

Anders Frandsen

Anders Frandsen.

Anders Frandsen kommer fra en stilling som kommunikationsdirektør hos Rigspolitiet, hvor han har været siden 2016. Anders havde bl.a. en ledende rolle i forbindelse med håndtering af Covid-19, hvor han og Rigspolitiets kommunikationsafdeling på ca. 25 mand havde ansvaret for at styre den fælles kommunikationsopgave på tværs af de involverede myndigheder.

Før sit nuværende job hos politiet har Anders arbejdet med politisk interessevaretagelse som direktør hos Rud Pedersen Public Affairs.

Anders har ligeledes tidligere været ansat som kommunikationsrådgiver i Danske Bank og sekretariatschef hos IDA (Ingeniørforeningen). Anders har tidligere været særlig rådgiver for bl.a. tidligere videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen og klima- og energiminister Connie Hedegaard.

Anders kommer oprindeligt fra Esbjerg, hvor han tog sin studentereksamen, og afsluttede senere sit jurastudie i 2004 på Københavns Universitet. Anders har suppleret sit jurastudie med management-programmer inden for bl.a. public governance på CBS.

Anders er 46 år og bor på Frederiksberg.