Dansk Skovforening søger politisk konsulent med gode kommunikationsegenskaber

Har du lyst til at arbejde med politisk interessevaretagelse, rådgivning af skov- og naturejere og kommunikation af vores arbejde i Danmarks brancheorganisation for skov- og naturejere? Så har vi måske stillingen til dig.

Til en ledig stilling i Erhvervspolitiske afdeling i Dansk Skovforening søger vi en medarbejder med lyst til at arbejde inden for følgende områder:

• Politisk interessevaretagelse inden for skov- og naturområdet.
  • Rådgivning af skov- og naturejere om jura knyttet til skov og natur.
  • Kommunikation om vores aktiviteter og anden information af vigtighed for vores medlemmer på hjemmeside og sociale medier.

Vi forestiller os, at du:

• Har en videregående uddannelse inden for jordbrugs- eller natur- og miljøområdet og interesse for kommunikation.
  • 2-3 års praktisk erfaring med politiske interessevaretagelse og en god forståelse for det politiske miljø.
  • Har gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt – og gerne erfaring med kommunikation via sociale medier.
  • Har gode analyse- og samarbejdsevner og er hurtig til at skabe overblik.
  • Er handlekraftig og løsningsorienteret.
  • Mestrer engelsk i skrift og tale.
  • Er udadvendt, fleksibel og kvalitetsbevidst og i stand til at have mange bolde i luften ad gangen.
  • Trives med at arbejde selvstændigt i en travl hverdag.

Vi tilbyder:

• Et alsidigt job med gode muligheder for selv at præge din hverdag.
  • En arbejdsplads med en uformel omgangstone og god stemning.
  • Mulighed for at tilegne dig erfaring med skov-, natur- og miljøpolitik.
  • Et netværk til ejere og ansatte i dansk skovbrug samt en bred kontaktflade til myndigheder og organisationer med beskæftigelse inden for skov-, natur- og miljøområdet.

Arbejdspladsen er beliggende på Frederiksberg.

Ansøgning – som vil blive behandlet fortroligt – sendes inden den 28. september 2018 pr. e-mail til afdelingsleder Tanja Blindbæk Olsen, to@skovforeningen.dk, som også kan kontaktes for uddybende spørgsmål på telefon 25 37 19 77.

Om Dansk Skovforening

Dansk Skovforening er skovbrugets brancheorganisation. Vi er den eneste organisation i Danmark der arbejder politisk for skov- og naturejernes interesser.

Vi arbejder for at fremme danske skov- og naturejeres erhvervsmæssige og faglige interesser og ejernes mulighed for at bevare og udvikle naturværdier.

Læs mere om os på www.danskskovforening.dk