Ingen afgørelse på ny stormfaldsordning

Stormrådet besluttede ikke i dag indholdet af stormfaldsordningen for 2013-stormfaldene. Ingen ved hvornår afgørelsen kommer. Skovforeningen presser på for en afklaring hurtigst muligt.

Stormrådet mødtes dag for at beslutte indholdet af den bekendtgørelse og vejledning som fastlægger reglerne for tilskud til oprydning og gentilplantning efter stormfaldene 28. oktober og 5. december 2013.

Men der kom ikke en afgørelse i dag som tidligere varslet, og vi ved ikke hvornår den kommer.

Der var for mange uklare punkter og for kort forberedelsestid for Stormrådets medlemmer til at man ville træffe beslutninger i dag.

Skovforeningen presser på for en afklaring hurtigst muligt så de stormramte skove forhåbentlig snart ved hvad de har at forholde sig til.