Særdeles flot 2006-regnskab fra Dansk Træemballage A/S

Regnskabsresultatet fra Dansk Træemballage er intet mindre end imponerende. Koncernen har med offentliggørelsen af resultatet for 2006 slået fast, at en af de store spillere i den danske træindustri for alvor oplever meget stærk økonomisk fremgang.

Resultatet af den primære drift blev et overskud på 22.888.000 kr., hvilket er hele 66% bedre end året før (13.815.000 kr.). Den kraftige resultatfremgang er funderet i et godt færdigvaremarked for paller og med investeringen i den nye træpillefabrik er virksomheden parat til også at imødekomme de nye muligheder, som ligger i regeringens nye energiudspil og satsningen på vedvarende energiproduktion.

I Dansk Skovforening glæder vi os over det imponerende resultat. Det viser, at økonomien i savværkskoncernen er kernesund. Dansk Træembellager forventer også er godt regnskab for 2007 og i Skovforeningen glæder vi os over, at virksomheden har opbygget en stærk og lønsom værdikæde til gavn for både træindustri og råtræleverandører.