Skovforeningen i radioen

"Klima og Miljø" bragte 11. februar to interview om Danmarks skove. Blandt andet afviser Skovforeningen et politisk forslag om at stoppe eller privatisere statsskovenes træproduktion for at lade staten koncentrere sig om at eje og skabe biodiversitet.

“Klima og Miljø” på DRs P1 bragte 11. februar to interview om Danmarks skove:

• Forskningschef Vivian Johannsen, Skov & Landskab på Københavns Universitet, fortæller tal og fakta om Danmarks skove (udsendelsens første 21 minutter)

• Kommunikationschef Martin Einfeldt, Dansk Skovforening, kommenterer et politisk forslag som flere biologer har lagt frem, nemlig at stoppe eller privatisere statsskovenes træproduktion for at lade staten koncentrere sig om at eje og skabe biodiversitet (Skovforeningen er ikke enig i dette forslag). Der falder også nogle kommentarer om nødvendigheden af træproduktion, skovforskning og rådgivning til skovejerne (udsendelsens næste 9 minutter).

“Klima og Miljø” følger op senere på foråret hvor Skovpolitisk Udvalg afleverer sin rapport til regeringen.