Skovforeningen og Södra enige om at etablere et dansk tilbud

Skovforeningen og Södra er enige om at etablere en selvstændig dansk organisation som formidler Södras tilbud til danske skovejere. I øjeblikket undersøges de juridiske og skattemæssige konsekvenser af den påtænkte organisation.

Dansk Skovforenings bestyrelse besluttede 5. februar at igangsætte et samarbejde mellem danske skovejere og Södra – og at undersøge mulighederne for at placere dette samarbejde i en separat organisation for danske skovejere.

Skovforeningen og Södra er nu enige om sådan en konstruktion: Vi vil etablere en selvstændig dansk organisation som formidler Södras tilbud til danske skovejere. Skovejerne vil individuelt kunne melde sig ind i den nye organisation og derefter sælge træ til Södra på samme vikår som svenske skovejere.

I øjeblikket analyserer vi de juridiske og skattemæssige konsekvenser af den påtænkte organisation – i forhold til både dansk og svensk lovgivning. Tidsplanen er fortsat at have alt klar i første halvår af 2008 således at Södras tilbud til danske skovejere kan effektueres i andet halvår af 2008.