Sommerudflugt og skovkredsmøde i Gribskov 14. juni 2016

Dansk Skovforening inviterer til møde og sommerudflugt i Gribskov med eghjorte, friluftsliv, parforcejagtvejssystemet, Unesco-verdensarv, naturlig hydrologi, græsning, naturnær skovdyrkning og biodiversitetsskov.

Dansk Skovforening inviterer til sommerudflugt i Gribskov og møde i Sjællandske Skovkreds tirsdag den 14. juni.
Årets sommerudflugt er en enestående chance for at få et kig i krystalkuglen. Statens skove har i mange år været foregangsmand for vidtgående publikums- og naturhensyn samtidig med udøvelsen praktisk skovbrug. Det er jo nok den vej det kommer til at gå for det private skovbrug også, så kom med, og lær hvad du skal og ikke skal gøre på din egen ejendom.
Alle er velkomne og helst med ledsager eller en nabo, som endnu ikke har besluttet sig for at blive medlem.

Sædvanen tro skal du selv medbringe din dejlige frokostanretning, som indtages i skoven. Værten giver drikkevarer og kaffe.

Mødested og vært

Mødestedet er Ostrupgård, Gillelejevej 2B, 3230 Græsted.

Værten er statsskovrider Jens Bjerregaard Christensen, Naturstyrelsen Nordsjælland.

10.00 Deltagerne samles i så få biler som muligt og kører i skoven
10.15 Dronningens Bøge: Eghjorte og rekreativ brug af skovene
10.45 Stjernen: Parforcejagtvejssystemet og Unesco verdensarven.
11.15 Sandskredssøen: Naturlig hydrologi
11.45 Hessemose: Græsning
12.15 Naturnær skovdyrkning/biodiversitetsskov
12.30 Frokost i det grønne.
13.15 Skovkredsmøde på Ostrupgård. Dagsorden:
  • Nyt fra Skovforeningen.
  • Valg af formand. Bo Jung genopstiller som skovredsformand.
  • Næste møde.
  • Eventuelt.