Virksomhedsbesøg og skovkredsmøde i Storstrøms Skovkreds 15. marts 2018

Skovforeningen inviterer til skovkredsmøde i Storstrøms Skovkreds og derefter virksomhedsbesøg hos Junckers Industrier A/S, torsdag den 15. marts 2018 kl. 13.00 – 16.30. Alle er velkomne.

Skovforeningen inviterer til skovkredsmøde i Storstrøms Skovkreds og derefter virksomhedsbesøg på Junckers Industrier A/S torsdag den 15. marts 2018 klokken 13.00 – 16.30. Alle er velkomne.

Tilmelding til arrangementet senest den 9. marts 2018 til ia@skovforeningen.dk.

Dagsorden for skovkredsmødet

Grønt Danmarkskort og arbejdet i de lokale naturråd.

• Vandplanlægningen – opfølgning på vandrådsarbejdet og næste skridt i vandplanlægningen.
  • Nyt nationalt skovprogram.
  • Hvilket billede tegner vores statistik ”Private Skoves Økonomi 2016” af skovbrugets økonomi og kan vi forbedre statistikken?
  • Skovens Dag 2018. Tema: Skovens historie.
  • Eventuelt – herunder næste møde.

Mødested

Værftsvej 4, 4600 Køge.

Kør gennem hovedporten ind på industriområdet. Følg skiltning til Junckers administration. Vi mødes på P-pladsen foran administrationsbygningen. Hent oversigtskort (PDF-fil).

Bemærk venligst at det ikke er tilladt at ryge på hverken P-plads eller på industriområdet.

Vært

Råtræsindkøber/skovfoged Henrik Skibsted Jakobsen.

Junckers Industrier A/S vil være vært for kaffe, te, vand og kage til skovkredsmødet.

Tema for virksomhedsbesøg

”Just in time” leverancer af friskskovet bøg – afgørende faktor for rentabilitet i savværk og gulvproduktion.

Program for besøg på Junckers Industrier:

• Velkomst og introduktion til Junckers Industrier A/S.
  • Rundvisning:
  • Råtræsplads og sorteringsanlæg
  • Savværket ”Guldhønen”
  • Pressetørring
  • Parketgulvproduktion
  • Showroom

• Rygning er forbudt.
  • Fotografering er tilladt udendørs, men ikke indendørs.
  • Almindeligt praktisk fodtøj er tilstrækkeligt. Det kan dog være temmelig meget mudder på råtræspladsen.