Yderligere forsinkelse af stormfaldsordningen

Stormrådet og Naturstyrelsen har endnu ikke er fundet en ny stormfaldsordning som man vurderer holder juridisk. Et nyt oplæg forventes klart lige inden påske, og den endelige ordning ventes klar i midten af maj. Det er yderst beklageligt.

Stormrådet og Naturstyrelsen har i dag meddelt Skovforeningen at der endnu ikke er fundet en ny stormfaldsordning som man vurderer holder juridisk.

Stormrådets nye tidsplan er at et nyt oplæg forventes klart lige inden påske. Den endelige ordning ventes først klar i midten af maj.

Skovforeningen finder udskydelsen yderst beklagelig. Der er snart gået et halvt år siden stormfaldene, og de stormramte skove har brug for at vide hvor de står og om de kan bruge stormfaldsordningen til noget.