Ekskursion til Astrup Gods 2. juni 2023

Tid og sted: Kl. 10.00 -15.00, Astrup Gods, Astrupvej 11, 4450 Jyderup

Bæredygtighedscertificering af skov er temaet, når Dansk Skovforening inviterer medlemmer og samarbejdspartnere til ekskursion fredag den 2. juni 2023.

Vi går i felten og får inspirerende oplæg.

Du hører om:

• Praktiske erfaringer med certificering fra både store og små skovejere, og hvordan man får den bedst mulige proces med certificering.
  • Data og overblik over skovdriften: Hvordan kan certificeringen give skovejeren større overblik, og hvordan skovejeren kan få glæde af de data, som følger med at gennemføre bæredygtighedscertificeringen.
  • Afsætning af certificeret træ: Forbrugernes efterspørgsel og tendenser i markedet
  • Fremtiden for certificeringsordningerne: Fremtidens certificering og samfundsfundets forventninger bliver dagens sidste tema.

Dagens vært: Kristian Schrøder Hart-Hansen, Astrup Gods A/S

Dagens ordstyrer: Rasmus Kjær, rektor for Skovskolen

Du møder: Skovejer Flemming Duus Mathiesen,  Kristina Bodal-Lauridsen (Dansk Skovcertificering), Christian Lundgaard Petersen (CFO, Skovby Møbelfabrik A/S), Søren Dürr Grue (direktør, FSC),  Peter Bæk (generalsekretær, PEFC), Rasmus Grønborg (CEO, DSHwood), Katrine Hahn (kontorchef, Miljøstyrelsen)

Program:

Kl. 10.00 Velkomst ved formand for Dansk Skovforening, Peter Arnold Busck

Kl. 10.15 Skovvandring med oplæg (rute på 2,5 km)

Kl. 12.30 Frokost

Kl. 13.15 Inspirationsoplæg og pause med kaffe og kage

Kl. 14.45 Afrunding af dagen

Kl. 15.00 Demonstration v. Skovkortet

Pris og tilmelding

Priser

Med frokost, kaffe og kage for henholdsvis medlemmer, ikke-medlemmer og studerende: 250, 350 og 200 kr.

(Faktura fremsendes)

(Er du gangbesværet, så oplys gerne dette i forbindelse med tilmeldingen)

Afbud efter tilmelding: giv venligst meddelelse til info@danskskovforening.dk

Spørgsmål eller øvrige henvendelser: info@danskskovforening.dk eller på tlf. + 45 2678 7306