Ny administrerende direktør i DSHwood

Lasse Skovlund Bech tiltræder som ny administrerende direktør i DSHwood A/S pr. 1. august 2024.

Det er mig en stor glæde på vegne af bestyrelsen at kunne meddele, at vi har ansat Lasse Skovlund Bech som ny direktør i DSH Wood A/S. Lasse tiltræder stillingen pr. 1. august 2024.

Vor nuværende administrerende direktør, Rasmus Grønborg Bak, fratræder 30. april 2024, og i tiden frem til Lasses tiltrædelse vil CFO Sten Fähnø Thomsen og logistikchef Kasper Kristensen Rask udgøre interim-direktionen.

Lasse kommer fra en stilling som administrerende direktør i DSV Frø Danmark A/S og har arbejdet hele sin karriere i ledende stillinger indenfor international grovvare- og frøhandel. Lasse er oprindeligt uddannet cand.merc. ved Copenhagen Business School. Lasse bor i Silkeborg sammen med sin kone og to børn.

”Jeg er særdeles glad for at have fået jobbet som administrerende direktør, og jeg glæder mig meget til at møde mine medarbejdere, vores leverandører, vores kunder og øvrige samarbejdspartnere. Jeg ser DSHwood A/S som en stærk og meget spændende virksomhed”, fortæller Lasse Skovlund Bech.

Bestyrelsesformand Peter Arndrup Poulsen fortæller: ”Vi er i bestyrelsen meget glade for at have indgået en aftale med Lasse Skovlund Bech. Han har gang på gang vist sig som en dygtig leder og en stærk direktør, der formår at udvikle og styrke virksomheder og skabe stærke organisationer. Vi glæder os til samarbejdet med ham. Samtidig vil jeg gerne takke den afgående direktør, Rasmus Grønborg Bak, for sit store og dygtige arbejde med at udvikle og vækste koncernen i perioden 2017-2024. Vi ønsker Rasmus alt godt fremover”.

Eventuelle spørgsmål omkring direktørskiftet kan rettes til undertegnede.

Peter Arndrup Poulsen

Bestyrelsesformand, DSHwood A/S

pap@ledelseskraft.com

+ 45 51 51 40 69

DSHwood A/S er ejet af danske skovejere og er en international træhandelsvirksomhed med hovedkontor i Fredericia, Danmark.

Vi opkøber trækævler, tømmer og biomasse direkte fra skovene i Europa. DSHwood A/S ejer ikke selv skove eller industrier, men styrer hele handelsprocessen fra fældning til forsyning af slutbrugeren i træindustrien.

For at sikre stabile leverancer af højkvalitetstræ og biomasse til vore kunder i hele Verden har DSHwood A/S datterselskaber i Tyskland (DSHwood GmbH), Frankrig (DSHwood France), UK (DSHwood UK Limited) og Indien (DSHwood Impex Private Limited).

Vore træprodukter afsættes globalt, men for det meste i Europa og Asien. I Europa er vores hovedmarkeder Storbritannien, Irland, Tyskland, Belgien, Frankrig, Østrig, Norden og de baltiske lande.

I Asien handler vi i Kina, Indien, Vietnam, Pakistan, Japan, Indonesien, Thailand, Korea, Malaysia og andre sydøstasiatiske lande.