Dansk Skovforening har fået nyt domicil

Efter en periode i midlertidige kontorlokaler på Rådhuspladsen er Dansk Skovforening sammen med andre brancheorganisationer netop rykket ind i et nyistandsat kontormiljø på samme adresse, der skal danne rammen om foreningens politiske arbejde i fremover.

Efter mere end en menneskealder på Amalievej flyttede Dansk Skovforenings sekretariat den 1. april 2022 til midlertidige lokaler i Richshuset på Rådhuspladsen, da Amalievej i 2021 var solgt til en ny ejer, som gerne ville i gang med en tiltrængt renovering af huset.

I Dansk Skovforening var vi allerede i færd med at lede efter nye lokaler. I den forbindelse havde vi slået pjalterne sammen med tre andre interesseorganisationer: Danske Bilimportører, Danske Medier og GRAKOM, som ligeledes var på udkig efter nye lokaler.

”Vi var enige om at finde egnede lokaler, som lå centralt i København og tæt på Christiansborg og Slotsholmen. Samtidig var det vigtigt, at lejemålet både kunne rumme os som selvstændige interesseorganisationer og samtidig skabe synergi – både på det faglige og kollegiale plan og i forhold til brug af fællesfaciliteter,” siger direktør i Dansk Skovforening, Anders Frandsen

”Efter en omfattende søgning på det københavnske erhvervsboligmarked fik vi i begyndelsen af 2023 dialog med Richshuset på Rådhuspladsen 16. Udlejer stod foran en renovering af 4. sal i bygningen. Vi har derfor været med i hele forløbet og kunnet drøfte indretning med ejendomsselskabet. Vi fandt en aftale, og vi er rigtig glade for at være flyttet ind i lyse, flotte lokaler”.

I alt kommer etagen til at huse ca. 45 personer. Huslejen ender med at blive billigere end på Amalievej, og vi får samlet set adgang til flere og bedre mødefaciliteter.

Og Man kan næppe forestille sig en mere central beliggenhed tæt på Christiansborg og med parkeringsfaciliteter samt metro og tog lige til døren, der forhåbentlig også vil bidrage til at åbne Dansk Skovforening yderligere mod såvel egne medlemmer som relevante beslutningstagere og andre stakeholders.